Na kole kolem Prahy (1. díl)

20. 07. 2007 22:11:09
Zdravím příznivce zdravého pohybu. Přináším Vám první díl série o tom, kam se lze na kole vydat po Praze a kolem Prahy bez toho, aby Vás otravovala auta... Cyklisti, čtěte!

Dnešní výlet začíná nedaleko stanice metra C a B Florenc. Jste na křižovatce Rohanského nábřeží a ulice Ke štvanici. U Vltavy je cyklostezka. Naše trasa dnes povede do Klánovic a zpátky na Florenc. Vydáte se po cyklostezce po proudu řeky. Sledujete cyklostezku, projedete přes staveničte, za kterým stezka pokračuje asi kilometr podél golfového hřiště až k Libeňskému mostu. Ten podjedete a přes Libeňský ostrov přijedete do parku Thomayerovy sady. Tam se dáte doprava a jedete proti proudu RokytkyElsnicovo náměstí a přes semafory pokračujete po cestě podél Rokyty. Té se držíte, dokud nepodjedete železniční most. Hned za mostem přejedete Rokytu (doprava a hned zas doleva) a vydáte se vstříc Spojovací. Po asi padesáti metrech je podchod, kterým podjedete Spojovací a dovede Vás zpět k Rokytě. Tam se opět začíná cyklostezka. Pokračujte po ní, projdete parkem Podviní, přejedete Sokolovskou a po stezce poračujete až k Freyově ulici. Tam je bezpečné přejít ji na semaforech, které jsou vpravo od Vás. Hned jak ji přejdete, vydejte se vlevo po Freyově po chodníku a hned za mostem odbočte vpravo po vyšlapané pěšině, která dál sleduje Rokytu. Ta se po čase změní na asfaltovou cestu a později zase na pěšinu, podjede s Vámi bývalý železnični most a dostanete se na na Poděbradskou k točně tramvaje. Přejeďte na točnu a na chodník Průmyslové ul., a jak uvidíte podchod, podjeďte Průmyslovou a za podchodem se dejte vpravo. Tady Vás čeká první velké stoupání. Jedete podél Průmyslové až k zastávce autobusu. Nad zastávkou jsou bohužel schody, ale nejsou příliš příkré a zdatnější cyklisté (jako třeba já :-)) je dokáží zdolat na kole po nájezdu pro kočárky. Hned za schody se dejte vlevo do ulice V Chaloupkách a na první křižovatce vlevo do Hostavické. Po té dojeďte až k servisu aut (myslím, že je to Chrysler - Jeep, ale nejsem si moc jistý) a před servisem uhnete vpravo do prudkého stoupání do lesa. Cesta se zde mění na pískovou, poté projedete kolem lavičky, to už se cesta svažuje, a na první křižovatce uhnete po cestě doleva. Přivede Vás k zahrádkářské kolonii. Jeďte dál vstříc panelákům, cesta a pak ulice Nedvědická a Slévačská (jediné místo s auty, ale provoz je zde slabý) Vás dovedou na křižovatku u stanice metra Rajská Zahrada. Doporučuji z křižovatky vyjet přes semafory pro chodce na levou stranu a objed stanici metra zleva, pak se totiž napojíte na cyklostezku vedoucí po tubusu metra. Po té pohodlně dojedete až na Černý Most. Tam je nutné z kola slézt a snést ho po schodech vlevo. Pak stačí pokračovat ve směru z Prahy ven (na Počernice) po chodníku vedoucím souběžně s Chlumskou. Je na něm značená cyklotrasa. Tu sledujte bedlivě, dokud se nedostnete ulicemi Šplechnerova a Mezilesí na křižovatku, kde trasu opustíte a dáte se vpravo do ulice Běchorská. Jedete stále touto ulicí na křižovatku s Chodovickou, kde se dáte doprava a u supermarketu Albert hned zas vlevo do ulice Běluňská. Tou dojedete kam až to půjde a na konci odbočíte vpravo a hned zas vlevo. Před Vámi je cyklostezka, která Vás dovede až do Klánovic. Projedete ulicí Jelínkovickou a zahnete vpravo. Po levé straně je klánovický les. Hledejte do něj vjezd, je asi po dvou stech metrech vlevo. Lesem dojedete k myslivně a rozcestníku "Nové Dvory". Pokračujete rovně za nosem (nerespektujete rozcestník), až se za další křižovatkou dostanete po lesní cestě až na dohled domům. Před nimi se dáte vpravo a asi po dvou stech metrech vlevo. Cesta Vás vyvede na louku, přes kterou pokračuje polní cesta. Vlevo od Vás je remízek (v mapě má název Homole) a zleva objíždíte areál Staveb silnic a železnic. Dojedete na asfaltku a po ní se dáte doleva. Na křižovatce se dáte znovu vlevo (pozor, je to velká silnice s provozem, jedete po ní jen k další křižovatce, asi 300 metrů) a na další křižovatce vjedete vpravo do kopce směrem k areálu Výzkumného ústavu Běchovice. Do areálu vjedete hlavní bránou a na první křižovatce se dáte doleva. Po cca 150 metrech hledejte vlevo malou pěšinku vedoucí do křoví, zahněte na ní, vyvede Vás z areálu a pěkným sešupem se dostanete na ulici Nad Rybníkem. Po té pokračujte dokud nedojedete k Sokolskému campu (vpravo), kde si můžete dát nějaké občerstvení. Odtud jedete dále po ulicích Nad Rybníkem a Národ. Hrdinů s kopce a hned za mostkem se dáte doprava. Poznávací znamení: minete dětské hřiště, po pravé sraně Rokyta a po levé fotbalové hřiště. Ještě než se cesta začne uhýbat doleva, vy uhnete doprava po pěšine po okraji pole. Po asi 300 metrech je mostek vpravo, drsnější si můžou dát brod, který je o padesát metrů dále. Projedete kolem rybníku Vidlák, přes mostek a za ním hned vlevo. Sledujete stále pěšinu po poli a držíte se stále vúdolí. Cesta vjede do lesa, časem se rozšíří a dovede Vás ke kinologickému cvičišti (může tam být závora). Držte se stále rovně, pak po asfaltce a dojedete k mostu, ten je vlevo, přejedete jej a dejte se vpravo, jste na značené cyklotrase č. 1. Po té pak pokračujte dále. Jediná překážka je podchod u nádraží Kyje, jsou tam schody. Pak jeďte dále po trase, pod viadukt a za ním je další občerstvovací stanice, příjemná hospůdka se zahrádkou. Za hospůdkou se dejte Lánskou vlevo nahoru do Oborské. Jakmile se začne oborská uhýbat prudce vpravo, odbočte z ní mírně vlevo na pěšinu. Ta vede kolem zahrádek pod dálnici, za dálnicí vpravo vzhůru a za kinologickým cvičištěm vlevo. Na první křižovatce uhnete mírně vpravo do kopce a na dalších se pak dáte vždy mírně vlevo, souběžně s tratí. Dojedete k železničnímu mostu, nejříve přejeďte mostek přes potok a za ním podjeďte ten železniční. Pokračujte ulicí Mezitraťová do kopce, než dojedete na křižovatku ve tvaru Y (cca 800m). Jeďte přímo rovně na malou pěšinku před vámi. Ta vás dovede k zahr. kol., kde pojedete zprava a hned jek uvidíte asfaltku, tak po ní vlevo nahoru. Na kopci se dejte vpravo skrz višňovou alej (nejdřív do kopce, potom sjezd) na Spojovací. Tam jeďte vpravo a na druhé křižovatce uhněte vlevo do ulice Na Balkáně. Tam je další stoupání. Na vršku narazíte na známou trasu č. 1, dejte se vpravo po ní a sledujte jí. Držte se pak stále tak, aby zleva byly domy a zprava (po té co projedete další zahr. kol.) byl park. Dostanete se tak na Ohradu, kde po mostě pro pěší přejedete ulici Na Krejcárku a dostanete se na vrch Vítkov, ulice Pražačka. Dále už stačí sledovat, kde se uhne trasa č. 1 doleva dolů a dostanete se po ní skrz karlínský tunel (bezva sjezd) do Karlína a na Florenc.

Celá trasa je cca 40 km dlouhá, když nezastavuju, ujedu jí za 2,5 hodiny. Stoupání jsou krátká, ale o to náročnější. Doporučuji kolo typu cross nebo MTB, odpružená vidle se hodí, ale ujela to i moje máma (63 let) na Authoru Classic. Cestou uvidíte: Danube House, doky Libeň, st. =M= Rajská zahrada (architekt. skvost), Klánovický les, myslivna Nové Dvory, Běchovický výzkumák (fakt sci-fi), a Mausoleum na Vítkově. Tak si to užijte :-)

Autor: Zbyněk Vacek | pátek 20.7.2007 22:11 | karma článku: 8.84 | přečteno: 1864x

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Klára Žejdlová

Italské Velikonoce? V mých vzpomínkách to jsou přátelé, rodina…a obžerství

I když to obžerství bylo prokládané dlouhými procházkami. Aby nám vytrávilo. A abychom nasbírali ingredience pro další vaření...

27.3.2024 v 14:48 | Karma článku: 19.91 | Přečteno: 476 | Diskuse

Miroslav Semecký

Nacházíte ve Španělsku? Používáte aplikaci Telegram? Zpozorněte!

Oblíbená komunikační aplikace ve Španělsku končí. Bude vypnuta (zablokován přístup) v řádu několika následujících hodin. Soudce Národního soudu Santiago Pedraz vydal rozhodnutí, ve kterém nařizuje mob..

23.3.2024 v 17:51 | Karma článku: 17.12 | Přečteno: 582 | Diskuse

Bolívie - 6. díl: Den v La Pazu

La Paz je město jako žádné jiné. Dvoumilionová aglomerace sahající až nad 4000 metrů nad moře, ulice jsou strmé, propojené lanovkami, a kolem obrovská kulturní a sociální diverzita.

22.3.2024 v 8:20 | Karma článku: 16.35 | Přečteno: 232 | Diskuse

Aleš Gill

Střípky z KLDR - Díl 26. - Návrat do paralelního vesmíru

Jsou to téměř dva roky od mého posledního článku o KLDR, a téměř tři roky od mé druhé cesty za nejželeznější oponu, jakou si lze představit. A protože informací z KLDR je kvůli uzavřené hranici málo, mohli bychom se tam vrátit.

19.3.2024 v 8:52 | Karma článku: 16.04 | Přečteno: 478 | Diskuse

Libor O. Novotný

Víkend na bitevním poli ve Waterloo

Chcete důkladně pochopit politické a společenské souvislosti, které vedly k porážce Napoleona, případně se vžít do bojů rozhodující bitvy u Waterloo? Památník bitvy na jejím původním místě vám to umožní.

18.3.2024 v 15:00 | Karma článku: 13.22 | Přečteno: 207 | Diskuse
Jsem středoškolský učitel angličtiny a blog má proto, abych si každé dva roky vzpomněl na to, že chci něco neodkladně sdělit národu (a taky na to, abych si jednou za dva roky vzpomněl na to, že mám blog).

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...